از موتور ویبره سه فاز چه می دانید؟

در درون موتورهای الکتریکی تجهیزی وجود دارد که می تواند ارتعاش یا لرزش را به وجود بیاورد به این تجهیز موتور ویبره گفته می شود. موتور ویبره سه فاز، ویبراتوری است که با سه فاز برق کار می کند. شرکت فرتاک آروین پندار سال هاست انواع موتور ویبره به خصوص ویبره بدنه سه فاز را در کشور تولید می کند. 

لیست قیمت موتور ویبره سه فاز

این موتور ویبره هم در صنایع سنگین مانند صفحه های لرزان یا فیدر ها و هم در هم در صنایع سبک مثل استفاده در لوازم خانگی کاربرد دارد. به همین دلیل بازه قیمتی این محصول بسیار گسترده است. علاوه بر این قیمت ویبره بدنه سه فاز به عوامل مختلفی مثل درجه قدرت، نوع موتور، شرکت سازنده، نیازهای خاص صنعتگر بستگی دارد.

این که چه مقدار برای این محصول هزینه می کنید نشان دهنده کیفیت محصول نیست و صرفا چون گران است خوب نیست. این محصول مصارف متعددی دارد. به همین دلیل زمان خرید این محصول باید مطمئن باشید ویبراتوری که می خرید مناسب مصرف شما باشد. شما می توانید برای گرفتن مشاوره و استعلام قیمت دقیق محصول مورد نظرتان با همکاران ما تماس بگیرید.

موتور ویبره سه فاز

موتور ویبره  چیست؟

 مهم‌ترین و تنها وظیفه موتور ویبره ایجاد ارتعاش یا لرزش در ماشین‌آلات صنعتی است. این دستگاه در اندازه‌های متفاوتی طراحی و تولید گردیده و در صنایع زیادی کاربرد دارد. ساختار موتور ویبره شبیه به الکتروموتوهاست و مانند آن دو وزنه گریز از مرکز در دوطرف دستگاه قرار گرفته‌ است.

اگر بخواهیم نحوه کار این دستگاه را به طور خلاصه بگوییم می‌توان گفت این دستگاه بعد از دریافت انرژی از منبعش آن را به ارتعاش تبدیل (تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی) می‌کند. تنها دلیلی که از این دستگاه درصنایع مختلف استفاده می‌شود نیاز به ایجاد ارتعاش در مقیاس‌های کوچک و بزرگ می باشد.

بیشتر بخوانید: هر آن چه که باید راجع به ویبره بدنه بدانید.

موتور ویبره سه فاز چیست؟

ساده ترین توضیحی که می شود برای موتور ویبره سه فاز تعریف کرد این است ویبره بدنه سه فاز، موتور ویبره ایست که با برق سه فاز کار می کند. این نوع موتور ویبره زمانی نیاز می شود که قدرت و راندمان کار بالا است. کاربرد اصلی این موتور در صنایعی مانند صفحه نمایش ها، فیدرهای ارتعاشی، سیستم های نوار نقاله می باشد. کاربرد این دستگاه در صنایع ساختمانی همانند کاربرد ویبره های بتنی است.

این ویبراتور از دو بخش تشکیل شده‌است. بخش اول شامل سه مجموعه سیم پیچی است و در بخش دوم یک روتور قرار دارد در پاسخ به میدان های مغناطیسی ایجادشده توسط منبع تغذیه سه فاز می‌چرخد. نحوه کار این تجهیز به این صورت است که میدان مغناطیسی دوار جریانی را در روتور القا می‌کند و باعث چرخش آن و ایجاد ارتعاشات مکانیکی می‌شود.

موتور ویبره سه فاز

هنگام خرید موتور ویبره سه فاز نکات زیر را رعایت کنید.

هنگام خرید به عواملی مثل دوام محصول و کارایی آن دقت کنید. در ادامه راجع به نکاتی صحبت خواهیم کرد که هنگام خرید حتما به آن ها دقت کنید تا از عملکرد موتور و کارایی آن اطمینان پیدا کنید.

  • دور خروجی

در حالت کلی موتور ویبره سه حالت دور دارد:1000، 1500 و 3000. با توجه به صنعتی که از آن استفاده کنید؛ سرعت گردش و حرکت وزنه متفاوت است. هرچه سرعت ویبراتور بیشتر باشد ارتعاشات ایجادشده  از نظر زمانی به یکدیگر نزدیک تر است اما قدرت آن کمتر است و بالعکس هر چه سرعت ویبراتور کم تر باشد ارتعاشات ایجادشده از نظر زمانی از یکدیگر دورتر است اما قدرت آن بیشتر است.

  • برق مصرفی

پر واضح است صحبت راجع به مقدار برقی که در این ویبره مصرف می شود صرفا به توان دستگاهی که خریداری می کنید بستگی دارد که ما از خرید شما بی اطلاع هستیم اما از آن جایی که این مقاله راجع به ویبره بدنه سه فاز است این نکته آورده شده. شما می توانید بر حسب نیاز خود موتور ویبره تک فاز یا سه فاز را خریداری کنید. در ادامه راجع به تفاوت این دو صحبت خواهیم کرد.

  • قدرت ضربه

مهم ترین ملاک قدرت در همه ویبراتورها قدرت ضربه بر مبنای وزن است. وظیه انتقال قدرت در ویبراتور بر روی دوش الکتروموتور است. همچنین این موتور الکتریکی میله ای را می چرخاند. در دو طرف این میله وزنه هایی وجود دارد. زمانی که این وزنه ها شروع به چرخش می کنند ارتعاش و لرزش ایجاد می شود. شما می توانید قدرت ضربه موتورها را کاهش یا افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر ضربه موتور ویبره بدنه

موتور ویبره سه فاز

تفاوت موتور ویبره تک فاز و سه فاز

منبع تغذیه ویبراتور تک فاز AC است و در مقابل ویبراتور سه فاز از منبع تغذیه AC سه فاز استفاده می کند. ویبره بدنه سه فاز نسبت به تک فاز کارایی بیشتری دارد . از قدرت بالایی برخوردار است به همین دلایل مناسب کار در صنایع سنگین می باشد. متاسفانه ویبراتور های سه فاز به یک منبع تغذیه سه فاز نیاز دارند که همیشه و همه جا در دسترس نیست.

خرید موتور ویبره سه فاز

انتخاب یک موتور ویبره مناسب کار یک متخصص است. بهتر است شما برای قبل از خرید با یک تامین کننده، سازنده یا یک متخصص در زمینه الکتریک-مکانیک مشورت کنید و خرید خود را از یک مجموعه معتبر انجام دهید. توصیه ما به شما شرکت فرتاک آروین پندار است شما می توانید برای گرفتن مشاوره، استعلام دقیق قیمت و خرید با همکاران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو