تفاوت در انواع موتور ویبره 1500،1000 و 3000 چیست؟

تفاوت در انواع موتور ویبره

مهم ترین تفاوت در انواع موتور ویبره 1500،1000 و 3000، تفاوت در مقدار نوسان یا لرزش آن هاست که حاصل مقدار دور هنگام جا به جایی یا دامنه حرکت می باشد. و رزونانس دلیل اصلی تفاوت بین این هاست که در ادامه این مقاله با آن آشنا می شویم.

لیست قیمت موتور ویبره

یک نمونه دیگر از تفاوت در انواع موتور ویبره 1500،1000 و 3000، تفاوت در قیمت آن هاست. البته که قدرت ضربه هم در قیمت تاثیر گذار است اما دور هم بی تاثیر نیست. قیمت این موتور ویبره به ترتیب از 3000 دور، 1500 دور، 1000 دور از ارزان به گران نوشته شده است. موتورهایی با دور 1000 گران تر از باقی دور ها هستند. شرکت فرتاک آروین پندار سال هاست ویبره بدنه را تولید و تامین می کند شما می توانید برای مشاوره قبل از خرید و اطلاع از قیمت روز بازار با همکاران ما تماس بگیرید.

تفات در انواع موتور ویبره

تفاوت در انواع موتور ویبره

همان طور که در بالا گفته شد تفاوت در مقدار دور موتور ویبره است. و این تفاوت حاصل میزان حرکت یا چرخش نیروی خروجی در شافت الکترو موتور می باشد.باید بدانید که دور موتور ویبره که نمایانگر نوسان یا همان دامنه حرکت می باشد؛ هیچ ارتباطی با نیروی گریز از مرکز ندارد. به طور مثال اگر یک موتور ویبره 100 کیلویی با 1500 دور داشته باشیم به همان اندازه نیروی گریز از مرکز دارد که یک موتور ویبره 100 کیلویی با 3000 دور یا 1000 دور دارد .

اگر بخواهیم واضح تر توضیح دهیم تفاوت در اندازه ضرباتی است که موتور ویبره وارد می کند. در اینجا ملاک ریز یا درشت بودن ضربه هاست. موتور ویبره 3000 دور دارای ضرباتی با سرعت زیاد و دامنه نوسان ریز می باشد . موتور ویبره 1500 دور با دامنه نوسان متوسط و ویبره های 1000 دور دارای دامنه حرکت درشت می باشد. پس تفاوت در مقدار نوسان موتور ویبره ها می باشد.

بیشتر بخوانید: با اجزای موتور ویبره آشنا شوید.

اگر هنوز تفاوت این ویبره بدنه ها را کامل درک نکرده اید به مثالی که در ادامه می زنیم توجه کنید:

فرض کنید در یک آزمایشگاه فرضی از یک صفحه فلزی استفاده می کنیم و این صفحه را روی تعدادی پیچ قرار می دهیم. برای شروع آزمایش یک موتور ویبره 1000 دور را به صفحه فلزی متصل می کنیم. مشاهده نتیجه نشان می دهد که دامنه حرکت صفحه بین 6 میلی متر تا 10 میلی متر است. برای ادامه آزمایش یک موتور ویبره 1500 دور را جایگزین موتور قبلی کرده و به صفحه متصل می کنیم. دامنه حرکت به اندازه 3 تا 4 میلی متر مشاهده می شود. برای آخرین بار موتور 3000 راجایگزین کرده و نتیجه آن حرکت صفحه بین نیم تا 1 میلی متر است. با توجه به این آزمایش می توان نتیجه گرفت که الکتروموتور 3000 دور دارای ضربات با سرعت زیاد و دامنه ریز می باشد و هرچه تعداد دور الکتروموتور پایین تر باشد تعداد ضربات کمتر و دامنه حرکت بزرگ تر می شود.

دراقع باید گفت علت اصلی این تفاوت ها وجود رزونانس است. که با آن آشنا خواهید شد.

رزونانس چیست؟

رزونانس که به آن تشدید نیز می گویند در موقعیت های مختلفی رخ می دهد. زمانی سیستم های مکانیکی تمایل دارند که در بعضی از فرکانس ها , با حداکثر دامنه نوسان کنند؛ به این وضعیت رزونانس و به این فرکانس ها , فرکانس رزونانس یا فرکانس تشدید نیز میگویند. بهتر است بدانید فرکانس تشدید همان فرکانس طبیعی سیستم می باشد. رفتار سیستم در فرکانس رزونانس (یا نزدیک آن) به طرز عجیبی با رفتار سیستم در فرکانس‌های دیگر متفاوت است. با وقوع پدیده رزونانس، ارتعاش ضعیف در یک جسم، می‌تواند منجر به ارتعاش قوی در جسم دیگری شود.

تفاوت در انواع موتور ویبره

رزونانس و تفاوت در انواع موتور ویبره ها

هر چه دور ویبره تا حدود 750 دور کمتر شود؛ نوسان جسم و موتور ویبره به نوسان در حالت رزونانس نزدیک تر می شود. به عنوان مثال در ویبره با دور ۷۵۰ دور به دلیل اینکه محتمل به ایجاد پدیده رزونانس و یا نزدیک آن است ، باعث ایجاد بالاترین دامنه حرکت و یا دامنه نوسان می شود. به همین صورت و به ترتیب موتور ویبره های ۱۰۰۰ دور و ۱۵۰۰ دور و ۳۰۰۰ دور دامنه های نوسان و یا ارتعاش بزرگ، متوسط و ریز دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه ضربه ویبره بدنه را کنترل کنیم؟

تفاوت در کاربرد موتور ویبره ها

موتور ویبره ها در میز ویبره، صفحه های انتقال یا فیدرها، قالب بتن، هاپر یا قیف، سرند یا الک صنعتی، دستگاه بچینگ، ماشین آلات توزین، دستگاه های آزمایشگاهی، شاتکریت، دستگاه خشک کن شن و ماسه و ذغال سنگ، فیلتر های صنعتی، دستگاه پولیش، سورترها کاربرد دارند همان گونه که قبلا گفته شد تفاوت در مقدار نوسان موتور ویبره هاست و کاربرد آن اهمیتی ندارد.

خرید موتور ویبره

موتور ویبره یکی از قطعات حساس در هر پروژه ای است. شما باید ویبره بدنه را از شرکتی معتبر خریداری کنید که گارانتی تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما شرکت فرتاک آروین پندار می باشد شما می توانید برای گرفتم مشاوره و خرید این محصول با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. قبل از نهایی کردن خریدتان می توانید خرید موتور ویبره ایرانی را هم در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو